vrijdag 15 april 2011

ijsjes haken

Voor mijn jarige nichtjes heb ik deze sleutelhangers gemaakt.
Even een snel werkje tussendoor en dan weer
verder met mijn kussenhoes.



Het patroon voor deze ijsjes komt van Ravery.com
Hier is mijn nederlandse vertaling
voor wie ook zo'n leuk ijsje wil haken:


IJsje haken

Hoorntje:
Toer 1: Magic Ring 6v (6v)
Toer 2: 6v
Toer 3: (2v, 2 in 1) x2 (8v)
Toer 4: 8v
Toer 5: (3v, 2 in 1) x 2 (10v)
Toer 6: 10v
Toer 7: (4v, 2 in 1) x2 (12v)
Toer 8: 12v
Toer 9: (5v, 2 in 1) x2 (14v)
Toer 10: (6v, 2 in 1) x2 (16v)
Toer 11: (7v, 2 in 1) x2 (18v)
Toer 12: 18v eindig met hv. Haak 1 losse, niet keren!
Toer 13: haak 18v maar alleen in de voorste lussen
Hecht af.

IJsje:
Toer 1: Magic Ring 6v (6v)
Toer 2: (2 in 1) x 6 (12v)
Toer 3: 12v
Toer 4: (1v, 2 in 1) x 6 (18v)
Toer 5 - 7: 18v, eindig met een hv. Haak 1 losse, keer je werk.
Toer 8: haak alleen in de achterste lussen: 3v,1hv x 9
Hecht af, maar laat genoeg draadlengte zitten om het hoorntje en het ijs aan elkaar te naaien.
Opvullen en de achterste vrije lussen van toer 13 van het hoorntje en de voorste vrije lussen van toer 8 van het ijsje aan elkaar naaien.


9 opmerkingen:

  1. Oh die zijn super leuk!
    Patroontje van jezelf?

    Liefs Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk zijn ze, ik kwam het patroontje ook al ergens tegen! Leuk cadeautje!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Het is een gratis(engels)patroon van Ravery.com
    Mijn nederlandse vertaling zet ik nu onder de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmooie blog en van de ijsjes kan je niet dik worden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben zelf ook veel aan het haken, en was een beetje aan het snuffelen op internet. toen ik jou ijsjes zag vond ik ze zo leuk, dat ik het patroontje direct heb uitgeprint.

    jildou (12)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg!!! Dit ga ik zeker uit proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk ga deze zeker maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo!!

    Ik wilde graag een ijsje haken als sleutelhanger en kwam uit op jou blog!!!

    Bedankt voor het patroontje in het Nederlands :D

    Ik ben gelijk ook volger geworden van je blog,leuke dingen te zien!

    Ik heb het ijsje op mijn blog staan met een link naar jou blog :)

    Als je een kijkje wil nemen kan je kijken op mijn blog:

    www.eendraadjelos.blogspot.nl

    Fijne avond nog!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoorntje is in verhouding bolletje ijs te klein geworden ,of heb ik iets verkeerd gedaan🤔

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...