dinsdag 17 januari 2012

Lekker warm

Het is nu echt weer voor
deze lekkere warme col:



Gebreid op pen 7 dus lekker snel klaar...


De gekleurde wol geeft een leuk effect.
Snel en makkelijk te maken dus!
Ik breide deze col zo:

Zet 34 steken op en brei 6 toer recht,
dan 2 toer dubbele luie vrouwensteek ( hoezo lui?)
herhaal dit tot je een lengte van ongeveer 70 cm hebt.
Kant dan breiend af en naai de uiteinden aan elkaar...

De luie vrouwensteek gaat zo:
1e toer: 1 steek recht, 1 slag om de pen; herhalen tot einde van de toer.
Volgende toer: de steken breien en de slag om de pen laten vallen.
Bij de dubbele luie vrouwensteek doe je twee slagen om de pen,
die je de volgende toer allebei laat vallen...

22 opmerkingen:

  1. wauw die is mooi!!! Die luie vrouwensteek moet ik ook eens proberen!!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig, mag ik vragen welke wol je hebt gebruikt??Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit, maar van die luie vrouwen steek begrijp ik geen.... uhhh.... steek (sorry).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie regenboogkleurtjes! De col ziet er heerlijk warm uit, inderdaad perfect voor nu (brrrr).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren en een prachtig patroon!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die luie wijvensteek is inderdaad top in deze shawl. Vooral omdat de wol zo mooi is. Leuk hoor; een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er kleurig en heerlijk warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kun je dat ook doen met rondbreipennen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel, maar dan loopt het patroon net andersom....
      (denk ik :)

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Van deze wol heb je precies genoeg aan 1 bol, van een andere soort weet ik het niet...

      Verwijderen
  10. Geweldige col. Vooral het garen vind ik erg mooi. Zou je me kunnen vertellen welk garen je gebruikt hebt? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...