vrijdag 30 maart 2012

Hup, hup, hup...Barbatruc !

Nadat ik Barbamama had gehaakt was ik aldoor
al van plan om ook Barbapapa eens te haken.
Na heel wat gepuzzel is het min of meer gelukt:



en hij kan ook een echt trucje:


Je haakt Barbapapa zo:
Onderlijf:
Maak een magic ring met 6 vasten
toer 1: haak in elke v 2 v. (12v)
toer 2: haak in elke 2e v. 2 v. (18 v)
toer 3: haak in elke 2e v. 2 v. (27v)
toer 4: 27v.
toer 5: 2 v in elke 3e v. (36 v)
toer 6 t/m 12 36 v
toer 13: elke 3e en 4e v samenhaken (haak hierbij alleen in de achterste lussen)
afhechten.
Haak nu een ketting van 20 lossen,
sluit deze als een ring en haak in elke losse 1 v. eindig met een hv. hecht af en
naai de ring aan de onderkant van het lijf als een soort staandertje.
 Bovenkant lijf:
Maak een magic ring met 6 vasten 
toer 1: haak in elke v 2 v. (12v)
toer 2: 12 v.
toer 3: haak in elke 2e v. 2 v. (18 v)
toer 4: haak in elke 2e v. 2 v. (27 v)
toer 5-7: 27v.
toer 8: haak in elke 3e v. 2v (36 v)
toer 9-13: 36 v
toer 14: haak in elke 6e v. 2 v. (42 v)
toer 15 en 16 : 42 v.
Hecht af.

Binnenkant hoofd:
Maak een magic ring met 6 vasten
toer 1: haak in elke v 2 v. (12v)
toer 2: haak in elke 2e v. 2 v. (18 v)
toer 3: haak in elke 2e v. 2 v. (27v)
Hecht af, vul het hoofd een beetje op en
naai het rondje in het hoofd.

Armpjes:
Haak een ketting van 3 lossen,
*keer en haak 1v. in de 2e l vanaf de naald, 1 v.*
haak weer 3 lossen, herhaal vanaf *
Haak zo 4 vingers.
Haak door met een ketting van 10 lossen,
keer en haak 1 v in elke l.
eindig met een hv in de 1e losse van de vingers.
Haak nog een armpje en naai ze aan het bovenlijf.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, succes!





11 opmerkingen:

  1. Jaaaaaahhh!!!! Geweldig!
    Dat heb je echt super bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt heel leuk!!! Ik vrees dat als ik er eentje zou maken dat de kinderen mij verplichten van de hele reeks te maken ;o)
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mén, wat knap ! Erg leuk ! Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wát een leuk idee zo'n eierdop!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappige eierdop, eitje blijft zo warm!!! Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik echt een kunstwerkje hoor, wat een prachtige barbapapa met een superleuke barbatruc! O, wat was ik fan in mijn kinderjaren..mijmer, mijmer....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is leuk!! Moet toch weer eens vaker op je blog komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! welke haak heb je gebruikt? En welke garen?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...