zondag 16 oktober 2011

gehaakte sfeerlichtjes

Nog meer lichtjes...


Deze lichtjes haakte ik om een glaasje van
7 cm hoog en met een doorsnee van 5,5 cm.

werkwijze:
Haak een ketting van 35 lossen,
sluit met een halve vaste.
Haak 12 rondes van alleen maar vasten.
Haak daarna nog een ronde als het volgt:
3 lossen, 1 vaste overslaan, 1 halve vaste,
herhaal dit tot einde van de ronde en sluit
met een halve vaste.
Maak aan de onderkant van het haakwerk zo'n zelfde randje.



Knip of maak met een pons rondjes uit
bruin pakpapier.
Teken in het midden 2 stippen en teken een sierrandje.
Maak met een gaatjestang van de twee stippen twee gaatjes.


Kies een knoop en een bijpassende kleur haakkatoen.
Rijg de knoop en het pakpapier aan de draad
en knoop deze 3 keer om het gehaakte lichtje,
klaar!





22 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan, ik ben gek van sfeerlichtjes. zeker in deze tijd van het jaar dan kan ik daar zo van genieten. misschien maak ik ze wel. want ze zijn echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie sfeerlichtjes. Al dat leuke haakwerk dat ik overal tegenkom............. ik wou dat ik dat kon!
    Maar op het gebied van handwerken heb ik helaas twee linkerhanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk. Vooral als het donker is met een kaarsje erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een erg leuk idee weer.
    Ook het idee van die conservenblikken eerder op je blog vind ik uniek.
    Fijne zondag.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er erg leuk uit, wat een idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie lichtjes en leuk dat je er een uitleg van gegeven hebt, zonnige dag groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je maakt echt leuke dingen! Wilde toch echt dat ik veel meer tijd had! Haha! Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LEUK, mooi gemaakt, ziet er erg sfeervol uit, en dank je wel voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedere keer zie ik van die leuke ideetjes op je blog, Maaike. Deze lichtjes zijn daar ook weer een voorbeeld van. Zo schattig om te zien, en lekker eenvoudig om te maken. Je knoopjes zijn wel èrg leuk, die heb ik niet zomaar in m'n knopendoos liggen...

    Groetjes, Elziabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. They are so pretty, both in the daytime and at night!

    Best wishes,
    Natasha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi gemaakt!
    Echt een leuk idee met dat pakpapier.

    Groetjes, Kim
    http://trendykim.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat zijn ze leuk, die sfeerlichtjes ....zo mooi!

    Om je vraag te beantwoorden, nee hoor het is een gemakkelijk patroontje....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super duper cute!

    Jenny
    www.simcoestreet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie sfeerlichtjes en hartelijk dank voor het patroon,
    groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg leuk gedaan! Ik ben helemaal weg van sfeerlichtjes haken op het moment. Heb er gehaakt van witte katoen, ze komen binnenkort op mijn blog. Je maakt leuke en mooie dingen... :-D
    Groet,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...