vrijdag 21 oktober 2011

Pompoen snijden

Vorig jaar bewerkte ik een paar kleine pompoenen
voor het eerst met een linoleum-guts.
Toch nog eens iets op die manier proberen:


Rint was jarig en kreeg deze bij z'n kadootje.
Omdat hij zo van jagen houdt heb ik er een hertenkop uitgesneden.



en mijn zus en zwager waren 25 jaar getrouwd,
vandaar deze pompoen met twee eekhoorntjes...
(Helaas zijn de foto's weer niet zo goed gelukt)



 Je maakt ze heel eenvoudig:
Eerst print je een plaatje van wat je eruit wilt snijden.
Dat knip je uit en plakt het met spuitlijm (Action) 
op de pompoen. Omtrekken met een watervaste fineliner en
 uitgutsen met een linoleum-guts.
Daarna snijd je een kapje van de bovenkant van de 
pompoen af en hol je de pompoen uit!




6 opmerkingen:

  1. Wauw!!!! Wat heb je dat weer geweldig mooi gemaakt! Jij hebt echt 2 rechter handen hè! En je moet maar op het idee komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Totally cool-helemaal mijn smaak. Gaaf gemaakt-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je mooi gemaakt! Het klinkt makkelijk maar het lijkt me nog knap lastig om uit te voeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nooit zoveel met die halloween pompoenen gezichten, mischien teveel naar griezelfilms gekeken (hihi) maar zo vind ik ze wel leuk, Het lijkt me best veel werk om zo'n pompoen leeg te halen. Maar leuk gedaan met die snijwerkjes.
    Hoe lang blijft zoiets goed ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Leuk dat je meedeed met Link Your Stuff. Ik zou het leuk vinden als je volgende week weer meedoet.
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...