maandag 10 oktober 2011

Herfstlichtje

Al een poos staat er een conservenblik
in onze vrieskist...
Vandaag ben ik er eindelijk mee aan de slag gegaan:



Eerst vullen met water, laten bevriezen en daarna kun je
er een patroon in slaan met een priem en een hamer.
Het blikje blijft mooi in vorm door het ijs en
als je klaar bent laat je het ijs ontdooien.



Als je 'em buiten wilt neerzetten
is het handig om in de bodem ook een paar gaten
te maken zodat het regenwater er uit kan lopen.

Na een paar dagen is het blikje mooi verroest....


17 opmerkingen:

  1. Prachtig weer! En wat een goed idee van dat ijs er in, zou ik nooit op gekomen zijn. Wat zal het gezellig staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! En wat slim om ze met water in de vriezer te zetten, daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf idee-nog nooit van dichtbij gezien!
    Wat een gezellig licht. Een sfeervolle week toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leeg blikje in de vriezer... ahum, dacht ik..., maar ik denk altijd te vlug.. (eerst doorlezen Elizabeth..), natuurlijk: geniaal bedacht, zo kun je veel beter gaatjes erin tikken! Zo leuk voor de kerst, en dan een waxinelichtje erin.... yes!
    Volgende week in de herfstvakantie maak ik een set van 5! Eerst de hele week nog even blikgroente eten (hahaha)...

    Groetjes, elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat gaaaaaf!
    Echt een geweldig leuk idee!!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I hope you can read this. I just love this tutorial. I will be doing this for halloween. Thank you for the tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh my gosh.. This is an amazing tutorial.. LOVELY!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een leuk idee. Gezellig met een lichtje erin.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi,
    ik was vandaag bij Kris en zij was zo enthousiast over jou dat ik maar eens een kijkje ben gaan nemen. En haar enthousiasme is helemaal terecht, wat een leuk blog heb je! Ik kom hier zeker vaker terug.

    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, ik wist nog dat je dat een keer gedaan had, bij mij stond er nog een blik in de vriezer al klaar! Ik wilde het proberen op school, zou het ook met kleuters kunnen? Of ben ik nu te optimistisch?
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmmm....met kleuters lijkt me wel een beetje link,
    Die priem is best scherp en al die hamers....
    Maar ja ik weet niet hoe goed jij ze hebt opgevoed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love these - what a great project. I would love for you to share this project on my Inspiration Board {link party}. I know my readers would really enjoy it. Hope to see you there.
    http://carolynshomework.blogspot.com/2011/10/inspiration-board-link-party-19.html
    carolyn - homework

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Muy bueno el tutorial! Gracias por compartirlo!, y gracias al blog Homework por acercarnos tu trabajo. Saludos
    Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. superleuk! (waarom heb ik vorige week nu toch al die blikken weggegooid...?)
    Bedankt voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee! Ga ik ook maken in een X-mas thema.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi! Hoe zorg je ervoor dat de randen niet meer scherp zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...